I 1989 skreiv Jakob Nielsen artikkelen "Usability Engineering at a Discount" og lanserte med det omgrepet "Discount user testing". For brukartesting var dette ein revolusjon: Bort frå dyre laboratorie-baserte forsøk og fram med sunn fornuft og enkle hjelpemiddel.
Steve Krug tek dette eit steg lenger i boka "Don't Make Me Think!". Her er det brukartesting til Europris-nivå. Han set opp denne samanlikningstabellen mellom tradisjonell brukartesting og "Europris"-modellen (som han sjølv kalla "lost-our-lease testing"):
| Tradisjonell | ”Europris” |
Tal testpersonar | Vanlegvis 8 eller fleire | 3 – 4 |
Rekruttering | Nøye utval tilpassa målgruppa | ”Få tak i nokon”, nesten alle som brukar nettet vil funka |
Testlokale | Brukartest-laboratorium med observasjonsrom og 1-vegsspeil | Kva som helst slags kontor eller møterom |
Kven testar? | Erfaren usability-ekspert | Ein person med eit minimum av tålmod |
Planlegging | Fleire vekers planlegging for rekruttering og booking av laboratorium m.m. | Testane kan gjerast nesten på sparket, med minimal planlegging |
Førebuing | Utkast, diskusjon, revisjon av testopplegg og –protokoll | Bestem deg for kva du vil visa |
Kva blir testa, og når | Med mindre du har eit enormt budsjett: legg alle egga i ei korg og gjer ein grundig test mot slutten av prosjektet | Små testar kontinuerleg gjennom heile utviklingsperioden |
Kostnader | 35 000 – 100 000 NOK (eller meir) | ca. 2 000 (som stort sett går til å betala testbrukarane) |
Kva skjer etterpå? | Ein 20-siders rapport ei veke etter testen, deretter møte i utviklingsgruppa for å vurdera endringar | Utviklingsgruppa, og evt. andre interesserte, diskuterer testen i lunsjen same dagen |
Er dette dårleg nytt for usability-bedriftene og -miljøa som no veks fram? Eg trur ikkje det, for dei seriøse vil sjå at det er plass til begge typar opplegg. Men det er klart det er ei utfordring å skulla gjera butikk av brukartesting; det blir ofte litt for smått. Løysinga ligg nok i å pakka det inn i ein større samanheng - brukartesting i seg sjølv løyser ikkje alle problem.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar