And now for something completely different! Har nettopp lese gjennom boka "Rolls-Royce Silver Shadow & Bentley T-Series" av Malcolm Bobbitt. Fascinerande historie om kanskje den største suksessen til RR.
Rolls-Royce Silver Shadow vart presentert første gong på Paris-utstillinga hausten 1965, og kort tid etter på London Motor Show same året. Den etterfølgde RR Silver Cloud og var ei radikal endring på alle måtar; ikkje berre visuelt. Det var ein (hyper-)moderne bil fullt på høgde med dei beste på den tida. Det var kanskje siste gongen RR laga ein moderne bil? Silver Shadow og søsterversjonen Bentley T-serie vart produsert i rundt 36 000 eks. i perioden 1965 - 1980. Dersom me tek med modellane Corniche (2-dørs kupe og kabriolet) og Camargue (spesiell 2-dørsversjon designa av Pininfarina), kjem talet opp i 40 556.
Rolls-Royce overtok Bentley alt i 1931. Bentley var då mest kjend for sine sportslege bilar som hadde stor suksess på slutten av 20-talet (vann m.a. Le Mans fleire år). Etter kvart vart RR og Bentley meir og meir like, og med Silver Shadow og T-serie var dei for einegga tvillingar å rekna. Berre "Spirit of Ecstasy" og tilsvarande 'B' m/vengjer og enkelte skilnader i grill var ulikt. I tillegg var Bentley T 65 £ billegare enn RR Silver Shadow då dei kom ut!
For Bentley-fans var det likevel skuffande å sjå at tidlegare særpreg hadde forsvunne heilt. Det var ei stund fare for at Bentley ville forsvinna heilt som eige merke, men heldigvis snudde dette på 80-talet gjennom nye og meir særprega modellar (som Bentley Mulsanne, Bentley Continental (Turbo) og Bentley Turbo R). Det snudde såpass at styrkeforholdet mellom dei to noble merkja paradoksalt nok vart omsnudd; Bentley har i løpet av 90-talet og i det nye årtusenet selt mykje meir enn Rolls-Royce og har i det heile fått mykje meir merksemd.
Boka har eg lånt av kollega Terje som er den heldige eigaren og sjåføren av ein 69-modell RR Corniche (eit eller anna som ikkje stemmer heilt her: todørs Silver Shadow vart relansert som Corniche i 1971, like etter konkursen i RR. Den sistnemnde førte til ei deling av konsernet og bildivisjonen vart skilt ut som eige selskap). Den blir brukt m.a. i samband med statsbesøk og andre store hendingar hjå Vestlandsforsking!
The rise and fall: den siste Rolls-Royce, i regi av BMW, RR Phantom, er etter mitt syn den styggaste RR ever! Den ser ut som ein 4-dørs tanks. Den mest vellykka er nok Corniche'n. Interessant nok hadde RR sine eigne designarar eit betre grep på dette enn Pininfarina!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar