mandag 29. januar 2007

Bankane skulle hatt bank!

Grete Fossbakk gjorde ein tastefeil og 500 000 kroner vart sendt til feil bankkonto. Bankklagenemnda har avgjort at banken ikkje er ansvarleg for Fossbakks feil (surprise!). Dette er ein hårreisande historie, verken meir eller mindre. Først ber bankane oss kundar gjera jobben sjølv, ikkje mot betaling, nei me skal betala for å få lov til å gjera det! Og så gir dei oss like godt heile ansvaret for å gjera transaksjonane rett i meir eller mindre krøkkete nettbanksystem. Det er ei skam om denne saka endar slik!

Finansnæringens Hovedorganisasjon har saman med Sparebankforeningen og Bankenes Standardiseringskontor komme med forslag til 13 nye fellestiltak for nettbankar. Forslaga er slik at du må gni deg i augene for å sjekka at du les rett:

Feltet for tasting av kontonummer bygges opp med plass til minimum 13 karakterer og det kontrolleres at det tastes inn eksakt 11 siffer. I motsatt fall gis det feilmelding

I de nettbanker der det er separate felt for kroner og øre, kontrolleres at det bare er tastet inn sifre...

Berre for å ta eit par eksempel. Resten av tiltaka er i same dur. Hallo! Viss ikkje dette er eit absolutt minimumskrav for alle nettbankar, har det vore gjort grove feil i kravspek-arbeidet. Eg har lyst å føya til eit 14. tiltak:

Alle utviklarar av nettbankar i Norge bør kunna lesa og skriva

Me skriv 2007 og det bør vera eit absolutt krav at nettbankane kan slå opp bankkonto-nummeret og visa namnet på kontoinnehavaren. Det er vel ikkje akkurat romforsking me snakkar om?



2 kommentarer:

Lars Marius Garshol sa...

Det er vanskelig å være uenig i at dette er for opplagt til at det kan være noen vits i å skrive det opp i det hele tatt.

Ellers viser DNB Nor navn og adresse på mottager. Det er fint, men har bieffekter. Jeg skulle overføre penger til min fars norske konto (han bor i Miami) og fikk opp navn og adresse riktig, men fikk så feilmelding på adressen var ugyldig. Hallo!? Det var jo nettbanken som hadde gitt meg adressen!

Adressen inneholdt et postboksnummer med # foran, så jeg ante det var det som var problemet. Jeg ringte support og havnet etterhvert hos teknisk support, som sa "det var rart". Jeg forklarte min teori, hvorpå de sa "vent litt ... prøv nå". Da jeg prøvde igjen var tegnet borte, og alt gikk fint.

Med andre ord: noen sjekker mer enn andre, og noen sjekker heller for mye enn for lite. Jeg foretrekker vel det siste. :)

Per-Erik Skramstad sa...

Det du skriver er så riktig, så riktig. Hvis bankens logikk skal følges, så har man altså krav på å beholde alle pengene dersom banken eller din arbeidsgiver utbetaler deg for mye. Så vidt jeg husker, finnes det eksempler på at dette regnes som underslag.
I min utgave av Peder Syvs Danske Ordsprog, er det to ordspråk som lyder slik:
Små tyve henges op; for de store tager man hatten af.
Gemene tyve bære jern, de stor guldkæder.