søndag 27. juni 2010

Alfa i 100!


Alfa Romeo feirar 100 år i desse dager. Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, betre kjendt under forkortinga ALFA, vart etablert i Milano i 1910. For bilelskarar representerer merket noko av det beste innan sportsbilar. I motsetnad til Ferrari og andre italienske kjende sportsbilar, har Alfa Romeo alltid laga familiebilar, men med eit sterkt sportsleg snitt. I følgje programleiarane av Top Gear kan ingen kalla seg skikkeleg bilidiot (petrolhead) utan å ha eigd ein Alfa.

Men det var først med Giulietta i 1955 at det vart fart over salet. Ikkje rart at Alfa Romeo i jubileumsåret har lansert ein ny Giulietta. Og dei kan trengja ein ny suksess. Dei siste 20-30 åra har det vore glideflukt nedover både i sal og kvalitet for det renommerte merket. FIAT overtok kontrollen i 1986 og redda dei vel frå konkurs. Men elles har ikkje samlivet med Fiat ført så mykje positivt med seg.

For min del er GTV-en (Gran Turismo Veloce) den flottaste, av dei oppnåelege. Den klassiske modellen vart laga frå 1967 - 1976 (1750 fram til 1971 og deretter 2000). Av dei uoppnåelege er sjølvsagt 8C Competizione den ultimate; den vakraste bilen på lange tider. GTV-en har perfekt vektbalanse (50:50 på fram- og bakaksel) mykje på grunn av at girkassen er flytta bak til bakakselen. Her er eit eksempel på ein Alfa Romeo GTV 2000 frå 1974 til sals på Finn.no:

Ingen kommentarer: